Microsoft, klasik Quake II oyununun tamamını yapay zekâ modeli WHAMM (World and Human Action MaskGIT Model) kullanarak gerçek zamanlı olarak üreten ve çalıştıran bir araştırma projesini tanıttı. Bu demo, Microsoft'un Copilot Labs platformunda sunuluyor ve yapay zekânın etkileşimli medya alanındaki potansiyelini sergilemeyi amaçlıyor.

WHAMM modeli, önceki sürümü WHAM-1.6B'nin üzerine inşa edilerek geliştirildi. WHAM-1.6B modeli, Bleeding Edge oyunu üzerinde eğitilmişti ve saniyede yalnızca bir kare üretebiliyordu. Yeni WHAMM modeli ise daha hızlı görsel çıktı sağlayarak gerçek zamanlı kullanıcı etkileşimini destekliyor.
Bu teknoloji demosu, yapay zekânın oyun geliştirme süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini ve klasik oyunların modern donanımlara taşınmasında nasıl bir rol oynayabileceğini gösteriyor. Microsoft Gaming CEO'su Phil Spencer, bu modellerin eski oyunları öğrenerek orijinal oyun motorlarına ihtiyaç duymadan farklı platformlara taşınmasını sağlayabileceğini belirtti.
Ancak, demo şu anda bazı sınırlamalara sahip. Düşük kare hızı, giriş gecikmeleri ve sınırlı işlevsellik gibi sorunlar mevcut. Yine de, WHAMM modeli, yapay zekâ destekli oyun deneyimlerinde önemli bir adımı temsil ediyor.
Microsoft, bu projeyle yapay zekânın oyun geliştirme ve korunmasındaki potansiyelini vurgulayarak, gelecekte daha fazla interaktif yapay zekâ oyun deneyimlerinin sunulabileceğini gösteriyor.

WHAMM modeli, önceki sürümü WHAM-1.6B'nin üzerine inşa edilerek geliştirildi. WHAM-1.6B modeli, Bleeding Edge oyunu üzerinde eğitilmişti ve saniyede yalnızca bir kare üretebiliyordu. Yeni WHAMM modeli ise daha hızlı görsel çıktı sağlayarak gerçek zamanlı kullanıcı etkileşimini destekliyor.
Bu teknoloji demosu, yapay zekânın oyun geliştirme süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini ve klasik oyunların modern donanımlara taşınmasında nasıl bir rol oynayabileceğini gösteriyor. Microsoft Gaming CEO'su Phil Spencer, bu modellerin eski oyunları öğrenerek orijinal oyun motorlarına ihtiyaç duymadan farklı platformlara taşınmasını sağlayabileceğini belirtti.
Ancak, demo şu anda bazı sınırlamalara sahip. Düşük kare hızı, giriş gecikmeleri ve sınırlı işlevsellik gibi sorunlar mevcut. Yine de, WHAMM modeli, yapay zekâ destekli oyun deneyimlerinde önemli bir adımı temsil ediyor.
Microsoft, bu projeyle yapay zekânın oyun geliştirme ve korunmasındaki potansiyelini vurgulayarak, gelecekte daha fazla interaktif yapay zekâ oyun deneyimlerinin sunulabileceğini gösteriyor.